Pénztárgép vásárlása:

Az online pénztárgépekre vonatkozó előírásokat a 48/2013 (XI.15.) NGM rendelet szabályozza. Az új követelményeknek megfelelő pénztárgépek alkalmasak tulajdonjog szerinti átruházásra, tehát átszemélyesíthetőek más vállalkozás nevére.

Új pénztárgép vásárlása esetén üzembe helyezési kód szükséges!

Használt pénztárgép vásárlása esetén átszemélyesítési kód szükséges!

Egyéni vállalkozó esetén szükséges dokumentumok:

  1. a pénztárgép üzembe helyezési kódja
  1. a NAV-nyilvántartásba vétel igazolását [vállalkozói igazolványát, amennyiben rendelkezik ilyennel]
  2. abban az esetben ha a szolgáltatási díjat átutalással szeretné kiegyenlíteni: bank neve és bankszámlaszáma
  3. ha nem a saját részére veszi át a pénztárgépet, akkor speciális meghatalmazás is szükséges.

Cég esetén szükséges dokumentumok:

  1. a pénztárgép üzembe helyezési kódja
  2. aláírási címpéldány
  3. valamilyen személyét azonosító irat
  4. abban az esetben ha a szolgáltatási díjat átutalással szeretné kiegyenlíteni: bank neve és bankszámlaszáma
  5. ha nem a cégénél aláírásra jogosult köti a szerződést, akkor speciális meghatalmazás is szükséges.

Kötelező éves felülvizsgálat:

Az online pénztárgépekesetén szüksége van évente egyszer felülvizsgálatra, ami szavatolja, hogy a pénztárgépek szabályosan üzemelnek. A kötelező éves felülvizsgálat első alkalommal a pénztárgép beüzemelését követően zajlik le, majd onnantól kezdve minden naptári évben kötelező. A felülvizsgálatot csak NAV engedéllyel rendelkező szerviz, illetve személy végezheti el. Ha ezt a szolgáltatást a tulajdonos elmulasztja igénybe venni, akkor viselnie kell annak következményét, esetlegesen a pénzbeli bírságot.